FAQ
Bestellen
Om producten aan te kopen, ga je naar de shop-pagina op de website van Sportimo. Op de shop-pagina kan je een selectie maken uit tal van merken en producten. Kies de juiste maat en kleur en plaats het product in je winkelmandje. Telkens je een product in het winkelmandje plaats, krijg je de optie om verder te winkelen, het winkelmandje te bekijken of af te rekenen.
Heb je alle producten in het winkelmandje geplaatst? Ga dan naar je winkelmandje, klik op bestellen en kies een levermethode. Kies vervolgens je betaalmiddel in de laatste stap van het bestelproces en vul je gegevens in. Je wordt nu doorgeleid naar de betalingswebsite van je bank, waar je de betaling moet bevestigen en definitief uitvoeren. Pas wanneer je betaling afgerond is wordt je bestelling bij ons geplaatst.
Wanneer je jouw bestelling hebt afgerond, ontvang je een bevestigingsmail. Die mag je binnen het halfuur verwachten. Verder ontvang je via e-mail regelmatig updates van je bestelling. Van zodra jouw bestelling verzonden wordt, krijg je via e-mail een track & trace zodat je de levering van jouw bestelling verder kan opvolgen.
Pakketten worden enkel geleverd in België en Nederland.
Je kan dus enkel bestellen wanneer je leveringsadres zich binnen dit gebied bevindt.
Het plaatsen van een bestelling is uiteraard kosteloos. In bepaalde gevallen worden er wel verzendingskosten in rekening gebracht.
Alle bestellingen binnen België en Nederland worden gratis geleverd vanaf €100.
Bij bestellingen onder € 100 worden € 5,00 aan verzendingskosten in rekening gebracht.
Alle verzendkosten kunnen zonder voorafgaande mededeling gewijzigd worden.
Van zodra je betaling volledig afgerond is, kan je bestelling enkel nog door onze klantendienst gewijzigd worden. Contacteer ons daarvoor via info@sportimo.be.
Wij bieden onze producten aan op onze website zolang ze voorradig zijn bij onze leverancier. Vooral bij afgeprijsde producten kan het helaas gebeuren dat artikelen uitverkocht zijn en dat wij je bestelling daarom moeten annuleren. De weergave van de artikelen wordt op kleur- en maatniveau live bijgewerkt. Helaas kunnen wij je pas bij het verwerken in het magazijn precies meedelen of het bestelde product ook werkelijk geleverd kan worden. Wanneer een product niet meer in voorraad is, informeren wij je hierover via e-mail. Je zal daarna zo snel mogelijk een terugbetaling van ons ontvangen. Sportimo kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou voortkomen uit het niet voorradig zijn van een product.
Betalen
Je kan een bestelling betalen met:
- Bancontact, MisterCash
- Kredietkaart: Visa, Mastercard
- KBC Online, ING Homepay, Belfius Direct Net
- iDeal
- Apple Pay
- Sofort Banking
- Overschrijving
Alle betaalmethodes zijn 100% veilig.
Het is mogelijk om per overschrijving te betalen. Als je kiest om te betalen met overschrijving, kan het enkele dagen duren voor het bedrag op onze rekening verschijnt.
Ons rekeningnummer is BE89 9734 3814 4485. Vermeld bij het betalen altijd je naam en ordernummer.
We sturen de factuur altijd per mail als bijlage van je verzendbevestiging. Als bedrijf is het belangrijk dat je alle bedrijfsgegevens correct invult.
Om je gegevens te beschermen kan een factuur niet aangepast worden zodra de bestelling is geplaatst. Is je bestelling nog niet verzonden? Dan kun je die annuleren en opnieuw plaatsen met een nieuw factuuradres.
Het bestelbedrag zal binnen de 14 dagen na annulatie of ontvangst van het artikel teruggestort worden met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
Te veel betaalde bedragen betalen we automatisch terug. Binnen 14 dagen staat het bedrag weer op je rekening. Per ongeluk betaald? Geen zorgen. We storten een betaling automatisch terug als we die niet kunnen koppelen aan een bestelling. Binnen 14 dagen staat het bedrag weer op je rekening.
Wij willen je veiligheid maximaal beschermen wanneer je gebruik maakt van onze webshop. Hiervoor maken we gebruik van de SSL-technologie, die je gegevens tijdens alle verkooptransacties met ons beveiligt. Alle informatie die je verstrekt, wordt volledig geëncrypteerd zodat derde partijen ze niet kunnen lezen.
Verzending
Sportimo biedt 3 verzendmogelijkheden aan:
- Levering aan de deur (thuis of op het werk)
- Levering in een Bpost afhaalpunt
- Levering in een pakjesautomaat
Helaas kan een leveringswijze niet meer gewijzigd worden van zodra je bestelling geplaatst werd.
Een levering aan huis of op het werk via Bpost kan enkel plaatsvinden tijdens de werkuren. Let dus op dat je zeker een adres opgeeft waar iemand aanwezig is tussen 8 uur en 17 uur. Als je het pakket laat leveren op het werk, vergeet dan niet de naam van je firma op te geven.
Wanneer er tijdens de eerste aanbieding niemand thuis is, zorgt Sportimo automatisch voor een tweede aanbieding de eerstvolgende werkdag.
Indien niemand aanwezig is tijdens de tweede aanbieding, zal de postbode een briefje achterlaten met een barcode. Het pakket zal vervolgens in het dichtstbijzijnde Bpost kantoor of afhaalpunt klaarliggen. Dit adres staat ook op het briefje. Vanaf de dag erna kan je je bestelling daar afhalen. Het pakket blijft vervolgens nog 15 dagen ter beschikking. Indien het pakket niet tijdig wordt afgehaald, wordt het pakket terug naar Sportimo gestuurd en contacteren wij jou in verband met de verdere afhandeling.
Een Bpost pick up point is een afhaalpunt voor pakketten in een warenhuis, tankstation, krantenwinkel, etc. Er is steeds een Bpost afhaalpunt in de buurt van je woonplaats of in de buurt van je werk. Het dichtstbijzijnde Bpost afhaalpunt wordt weergegeven in het bestelproces. Je kan de lijst met Bpost afhaalpunt raadplegen bij het afronden van je bestelling. Als je kiest voor levering via een afhaalpunt, dan is het pakket de eerstvolgende werkdag na verzending beschikbaar vanaf 11u.
Jouw pakket zal 14 dagen beschikbaar zijn in je Bpost afhaalpunt vanaf datum van levering. Je kan je pakket op alle openingsdagen van het gekozen afhaalpunt ophalen. Je hoeft uiteraard op het moment van de afhaling niets meer af te rekenen.
Bpost maakt gebruik van pakjesautomaten (Cubee) vlakbij drukke knooppunten, warenhuizen, stations, etc. Als je kiest voor levering via een pakjesautomaat, dan is het pakket de eerstvolgende werkdag na verzending beschikbaar vanaf 11u. Het pakket blijft 5 dagen beschikbaar in de pakjesautomaat. De Cubee-pakjesautomaten zijn 24/7 beschikbaar. Kortom, de perfect verzendmogelijkheid wanneer je zelf wil kiezen wanneer je het pakket ophaalt.
Als het pakket beschikbaar is in de pakjesautomaat, krijg je een e-mail met een code. Met deze code ga je naar de pakjesautomaat waarna je de code kan gebruiken om jouw pakketje vrij te geven. Simpel en snel! Indien je na 2 dagen het pakket nog niet bent komen afhalen versturen we een herinnering. We versturen een laatste herinnering als je het pakket na 4 dagen nog niet komen afhalen bent.
Van zodra we jouw betaling ontvangen, wordt je pakje gewoonlijk binnen 1 à 2 werkdagen verzonden. Als je kiest om te betalen met overschrijving, kan het enkele dagen duren voor het bedrag op onze rekening verschijnt.
Binnen België en Nederland wordt het pakket geleverd de werkdag na verzending. Als een pakket verzonden wordt op een weekdag ontvang je het dus de dag erop. Wordt een pakje verzonden op vrijdag, dan komt het maandag toe. Wordt het verzonden in het weekend, dan wordt je pakket op dinsdag afgeleverd.
Van zodra je pakket bij Sportimo verzonden wordt, zal je een bevestiging per e-mail ontvangen. In deze e-mail kan je de trackingcode van je pakket terugvinden, ongeacht je keuze voor thuislevering, een Bpost afhaalpunt of een pakjesautomaat. Met deze code kan je het pakket via de website van Bpost opvolgen: www.bpost.be/nl/track/.
Wij verpakken en versturen onze pakketten met de grootste zorg maar het kan altijd gebeuren dat een pakket beschadigt geraakt. Geen nood! Neem allereerst foto’s van de beschadigde verpakking en product. Vervolgens neem je contact op met Sportimo via info@sportimo.be. Uiteraard kan je het pakket retourneren. Meer info vind je bij ‘retourneren’.
We verwerken de pakketten manueel waardoor het helaas kan gebeuren dat we een klein foutje maken bij het verwerken van een order. Heb jij een verkeerd product ontvangen? Contacteer ons dan via info@sportimo.be. Uiteraard kan je het pakket retourneren. Meer info vind je bij ‘retourneren’.
Retourneren
Je kan de bestelling 14 dagen na ontvangst retour sturen door een e-mail te sturen naar info@sportimo.be met je naam, je adres, het ordernummer, de artikelen die retour komen en de reden van retour.
Retourzendingen worden verzonden naar het volgende adres:
Sportimo
Kalkstraat 30a
8570 Anzegem
België
Om een artikel retour te sturen moet je rekening houden met volgende zaken:
- Meld je retourzending binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling door vooraf een mail te sturen naar info@sportimo.be met je naam, je adres, het ordernummer, de artikelen die retour komen en de reden van retour.
- Stuur het artikel in perfecte conditie (ongebruikt/onbeschadigd/geurloos) terug.
- Stuur het artikel originele onbeschadigde verpakking (indien van toepassing) van het product zelf terug.
- Gebruik de originele envelop of verzenddoos waar de artikelen oorspronkelijk mee zijn verzonden (zorg dat de doos goed opgevuld is zodat het artikel niet kan beschadigen). Mocht je de envelop of verzenddoos niet meer in bezit hebben of is deze te groot, overleg vooraf even met ons!
Het bestelbedrag zal binnen de 14 dagen na ontvangst van het artikel terug gestort worden met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
De kosten voor het retourneren van een pakketje zijn voor je eigen rekening.
Het is niet mogelijk om artikelen om te ruilen. Artikelen kunnen alleen worden geretourneerd voor een terugstorting van het aankoopbedrag. Als je een ander artikel wenst, dien je hiervoor zelf een nieuwe bestelling op onze webshop te plaatsen.
Sportimo behoudt zich het recht om slechts een gedeelte van het betaalde bedrag te crediteren wanneer het vermoeden bestaat dat het artikel reeds is gebruikt of wanneer het artikel ten gevolge van gebruik is beschadigd of de verpakking onzorgvuldig is geopend of beschadigd geraakt is. Gepersonaliseerde producten of zaken die speciaal op maat gemaakt worden kunnen niet teruggestuurd worden.
Garantie & reparatie
Natuurlijk! Op alle producten die je aankoopt bij Sportimo geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantieduur is 24 maanden, te rekenen vanaf de datum van levering.
Sportimo is niet verantwoordelijk voor gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik. Dit noemen we gebruikersschade. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan het laten vallen van een artikel waardoor het artikel niet meer werkt. Wanneer ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruiken bewezen kunnen worden, heb je geen recht op garantie.
De garantieduur is 24 maanden, te rekenen vanaf de datum van levering.
Je kan een een defect product retourneren door een e-mail te sturen naar info@sportimo.be met je naam, je adres, het ordernummer, de artikelen die retour komen en de reden van retour. Meer informatie vind je bij ‘retourneren’.
Als je denkt dat een product onder de garantievoorwaarden valt, neem je contact op met Sportimo. Je stuurt een e-mail naar info@sportimo.be met je naam, je adres, het ordernummer, het artikel dat defect is en de nodige uitleg. Wij controleren of het artikel nog binnen de garantietermijn valt. Indien het artikel nog binnen de garantietermijn valt, dan kan het artikel retour gestuurd worden.
Vervolgens zal Sportimo contact opnemen met de leverancier van het product. De leverancier beslist uiteindelijk of een artikel al dan niet onder de garantie valt. Als het artikel onder de garantievoorwaarden valt, wordt het kosteloos hersteld. Indien het artikel niet meer hersteld kan worden of de herstellingskosten buitensporig zijn, bieden we een nieuw artikel aan. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, gaat Sportimo over tot het terugbetalen van het bestelbedrag.
Indien je product niet onder garantie blijkt te vallen, wordt dit onhersteld geretourneerd. In sommige gevallen kan het artikel tegen betaling alsnog hersteld worden.
Gelieve rekening te houden dat een garantie dossier 4 tot 6 weken kan duren voor het volledig afgerond is.
Een artikel dat niet onder de garantievoorwaarden valt, kan je door Sportimo laten herstellen. Let op, hierbij dienen wij reparatiekosten aan te rekenen.
Om een artikel te laten repareren stuur je eerst een e-mail naar info@sportimo.be met je naam, je adres, het ordernummer, het artikel dat defect is en de nodige uitleg. Na confirmatie van Sportimo stuur je het artikel retour.
Een eerste onderzoek wordt kosteloos uitgevoerd door Sportimo. Vervolgens gaat het artikel naar de leverancier. De leverancier zal het artikel onderzoeken en een kostenraming van de reparatie opmaken. Deze kostenraming wordt naar jou doorgestuurd. Wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.
Binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn repareren we je artikel gratis. Ook buiten de garantievoorwaarden laten we je niet in de kou staan. We repareren je artikel tegen betaling maar geven eerst een raming van de kosten. Wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.
Je krijgt een kostenraming als de leverancier vastgesteld heeft dat het defect is ontstaan door gebruikersschade. Je kan kiezen uit 3 opties:
- Je gaat akkoord met de kostenraming. Het artikel wordt dan gerepareerd.
- Je gaat niet akkoord met de kostenraming, maar wilt wel je artikel terug. Je betaalt dan € 19,95 aan onderzoekskosten en krijgt je artikel terug.
- Je gaat niet akkoord met de kostenraming en wilt je artikel niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je artikel wordt milieuvriendelijk vernietigd.
De kosten voor het versturen van een artikel ter reparatie zijn voor je eigen rekening.
Dat verschilt per product en probleem. We sturen je in ieder geval één keer per week een update over je reparatie. Als je product eerder gerepareerd is, laten we je dit natuurlijk meteen weten. Gelieve rekening te houden dat een reparatie tot 4 weken kan duren.