Garantie & reparatie
Garantie
Op alle producten die je aankoopt bij Sportimo geldt een garantie tegen gebreken die het gevolg zijn van fabricage- of materiaalfouten. De garantieduur is 24 maanden, te rekenen vanaf de datum van levering. Gebreken veroorzaakt door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik vallen niet onder de garantie.
Als je denkt dat een product onder de garantievoorwaarden valt, neem je contact op met Sportimo. Je stuurt een e-mail naar info@sportimo.be met je naam, je adres, het ordernummer, het artikel dat defect is en de nodige uitleg. Wij controleren of het artikel nog binnen de garantietermijn valt. Indien het artikel nog binnen de garantietermijn valt, dan kan het artikel retour gestuurd worden. Meer informatie vind je bij ‘retourneren’.
Vervolgens zal Sportimo contact opnemen met de leverancier van het product. De leverancier beslist uiteindelijk of een artikel al dan niet onder de garantie valt. Als het artikel onder de garantievoorwaarden valt, herstellen we het product kosteloos. Indien het artikel niet meer hersteld kan worden of de herstellingskosten buitensporig zijn, bieden we een nieuw artikel aan. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, gaat Sportimo over tot het terugbetalen van het bestelbedrag. Indien je product niet onder garantie blijkt te vallen, wordt dit onhersteld geretourneerd. In sommige gevallen kunnen we het artikel tegen betaling alsnog herstellen.
Gelieve rekening te houden dat een garantiedossier 4 tot 6 weken kan duren voor het volledig afgerond is.
Reparatie
Een artikel dat niet onder de garantievoorwaarden valt, kan je door Sportimo laten herstellen. Let op, hierbij dienen wij reparatiekosten aan te rekenen. Om een artikel te laten repareren stuur je eerst een e-mail naar info@sportimo.be met je naam, je adres, het ordernummer, het artikel dat defect is en de nodige uitleg. Na confirmatie van Sportimo stuur je het artikel retour. De kosten voor het versturen van een artikel ter reparatie zijn voor je eigen rekening.
Een eerste onderzoek is kosteloos. Vervolgens gaat het artikel naar de leverancier. De leverancier zal het artikel onderzoeken en een kostenraming van de reparatie opmaken. Deze kostenraming wordt naar jou doorgestuurd. Wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.
Je krijgt een kostenraming als de leverancier vastgesteld heeft dat het defect is ontstaan door gebruikersschade. Er zijn 3 opties:
- Je gaat akkoord met de kostenraming. Het artikel wordt dan gerepareerd.
- Of je gaat niet akkoord met de kostenraming, maar wilt wel je artikel terug. Je betaalt dan € 19,95 aan onderzoekskosten en krijgt je artikel terug.
- Of je gaat niet akkoord met de kostenraming en wilt je artikel niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je artikel wordt milieuvriendelijk vernietigd.
Hoe lang een reparatie duurt, verschilt per product en probleem. We sturen je in ieder geval één keer per week een update over je reparatie. Als je product eerder gerepareerd is, laten we je dit natuurlijk meteen weten. Gelieve rekening te houden dat een reparatie tot 4 weken kan duren.